תאונת דרכים ביטוח לאומי

כל אדם בישראל אשר נפגע בגופו מתאונת דרכים מכוסה ביטוחית מכוח חוק פיצויים לנפגעי תאונת דרכים התשל"ה-1975 ופקודת ביטוח רכב מנועי התש"ל-1970, המעגנים את כל זכויות נפגעי תאונות הדרכים. זוהי בדיוק הסיבה בגינה מחויב כל בעל רכב בישראל על פי חוק לבטח את רכבו בביטוח המכונה "ביטוח חובה". ביטוח זה מכסה כל מעורב בתאונת דרכים מפני כלל נזקי הגוף שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים. אך האם ידעת כי במקרים רבים הינך מכוסה ביטוחית בשני רבדים מקבילים? בנוסף לתביעת הביטוח הסטנדרטית, ייתכן כי עומדת לרשותך הזכות לפיצויים גם מהביטוח הלאומי. אלו המקרים בהם גם בתאונת דרכים ביטוח לאומי יספק לך כיסוי.

תביעות נכות כתוצאה מתאונת דרכים

במידה ונגרמה לך נכות או פגיעה הפוגעת בכושר העבודה באופן זמני או לצמיתות כתוצאה מתאונת דרכים ביטוח לאומי הוא הגוף האמון להכרה בנכותך ובתשלום קצבת הנכות שלך. יש להוכיח כי כושר השתכרותך (או הכושר לתפקד במטלות הבית במקרה של עקרת בית) נפגם ב50% לפחות. במידה ונכותך תוכר על ידי המוסד לאחר עמידה מול ועדה רפואית, תשמש אותך הקצבה למחייתך.

כמו כן, במידה וקרוב משפחה נהרג, חלילה, כתוצאה מתאונת דרכים, יזכו קרוביו מדרגה ראשונה לקצבת שארים מטעם הביטוח הלאומי.

תאונות דרכים המהוות תאונת עבודה

כל תאונת דרכים אשר התרחשה במסגרת העבודה או כתוצאה מדרישות העבודה תיחשב לתאונת עבודה בכל היבט. במקרה כזו, הביטוח הלאומי הוא הגורם המטפל ויש להתנהל מולו. המקרים הבאים ייחשבו לתאונת עבודה.

  • תאונת דרכים בדרך למשרד
  • תאונה באוטובוס בדרך ממקום העבודה הביתה או תאונה באוטובוס הסעות של העובדים.
  • תאונה ברכב ממקום העבודה בעת ביצוע משימה עבור מקום העבודה.
  • מקרים רבים אחרים בהם תאונת הדרכים אירעה בשעות העבודה, בדרך למקום העבודה או ממנו.

עו"ד אריה שילאנסקי – ליווי משפטי מקצועי מול הביטוח הלאומי

לתביעת נכות או הצהרה על תאונת עבודה, אלווה אותך לאורך כל התהליך, מאיסוף החומר הרפואי ועד לייצוג בבית המשפט או הסדר גישור. אני מזמין אותך לקרוא עוד פרטים רבים על שירותי וניסיוני באתר ולפנות אלי. אני זמין אליך בכל עת.

השאר את פרטיך כדי לבדוק את המקרה שלך באופן ראשוני
ללא תשלום ותוך שמירה על פרטיותך