מדוע לא למהר להתפשר עם חברת הביטוח

לקוחות פונים אלי ומבקשים שאייצג אותם מול חברת הביטוח על מנת שיקבלו פיצויים כתוצאה מתאונת דרכים שעברו.

הרבה פעמים קורה שלאחר פנייה שלי לחברת הביטוח (לפני הגשת תביעה) בדרישה לקבלת פיצויים כתוצאה מתאונת דרכים, הלקוח באמצעותי מקבל הצעת פשרה מחברת הביטוח, אלא שסכום הפשרה (ואת זה הלקוח לא תמיד יודע) נמוכה משמעותית מהסכום הנכון לו הוא זכאי כתוצאה מהפגיעה בתאונה.

אני נתקל לעתים בלקוחות שמקבלים לראשונה את הצעת הפשרה ו"מסתנוורים" ממנה מאחר שהם חושבים שמדובר בסכום יחסית גבוה, או שזה בדיוק הסכום שהם צריכים כדי לקנות משהו חדש לבית, או שעולה חשש פנימי שאם לא יחטפו את סכום הפשרה הם עלולים שלא לקבל אותו בהמשך.

עם זאת, בדיוק במקרים כאלה, אם אני מגיע למסקנה שהסכום המוצע אינו משקף את שיעור הנזקים ואת הפיצוי הנכון שמגיע ללקוח, אני ממליץ שלא לקבל את הצעת הפשרה ומייעץ ללקוח להמשיך באמצעים העומדים לראשתי להעלאת סכום הפשרה או לקבלת הסכום המקסימאלי שיפסוק ביהמ"ש. כך למשל קורה שאני מגיש תביעה לבית המשפט ומבקש למנות מומחה רפואי מטעם ביהמ"ש שיבדוק את הלקוח ויקבע האם הוא סובל מנכות כתוצאה מהתאונה.

שימו לב

ככל שהמומחה הרפואי ימצא כי נותרה נכות כתוצאה מתאונת הדרכים, סכום הפיצויים גדל משמעותית לעומת מצב שלא קיימת נכות. על כן, ייתכן ויהיה נכון יותר לא להתפשר, לחכות מספר חודשים עד לקבלת חוות דעתו של המומחה הרפואי מטעם ביהמ"ש, ורק אז ועל בסיס חוות הדעת, לקיים מו"מ נוסף מול חברת הביטוח. כמובן שקיים סיכון שהמומחה יקבע כי לא נותרה נכות כתוצאה מהתאונה, אולם ככל שהמידע הרפואי מלא ומראה כי נותרה לכאורה נכות, יהיה זה נכון "לקנות" את הסיכון ולהמתין עד לסיום עבודתו של המומחה.

והנה דוגמא

לקוח שלי עבר תאונת דרכים בשנת 2014 ולאחר מכתבים ושיחות רבות, חברת הביטוח עמדה על רגליה האחוריות ולא היתה מוכנה לשלם לו פיצוי הגבוה יותר מ- 5,500 ש"ח (כולל שכ"ט עו"ד). במקרה זה בדקתי את המסמכים הרפואיים, התייעצתי עם מומחה רפואי והגעתי למסקנה שהסכום אינו משקף את הנזקים. על כן, הוגשה תביעה לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים וביקשתי למנות מומחה רפואי מטעם ביהמ"ש. לאחר בדיקת הלקוח, המומחה הרפואי קבע כי ללקוח נותרה נכות כתוצאה מהתאונה וקבע לו אחוזי נכות לצמיתות. על בסיס חוות הדעת ניהלתי מו"מ עם חברת הביטוח שהסכימה מצדה לשפר דרמטית את ההצעה, ולבסוף הלקוח קיבל פיצוי בסך של כ- 430,000 ש"ח.

 

דוגמא נוספת

לאחר שליחת דרישת תשלום, חברת הביטוח הציעה פשרה בסך 45,000 ש"ח (כולל שכ"ט עו"ד). משכך הוגשה תביעה אל בית המשפט. לאחר שמומחה רפואי מטעם ביהמ"ש כמעט חירב את התיק כאשר הוא קבע נכות רפואית נמוכה מזו שקבע מומחה הנתבעות (15% על שלושה שברי דחיסה קטנים בחוליות, וללא נכות בגין מגבלות בתנועה!), למרות זאת ולאחר משא ומתן אפקטיבי, לקוח המשרד קיבל פיצוי בסך 480,000 ש"ח לאחר שביהמ"ש נתן ביום 23.6.2019 תוקף של פסק דין להסכם פשרה.

 

מה המסקנה?

תהיו סבלניים, אל תמהרו לחתום עם חברת הביטוח על הצעת פשרה מבלי להיוועץ קודם עם עורך דין המתמחה בתחום תאונות דרכים, גם שסכום הפיצוי שמציעה לכם חברת הביטוח מוצג כסכום "סופי". תנו לעורך הדין שלכם "מרווח נשימה" על מנת שימצה את ההליכים מול חברת הביטוח על מנת שיוכל למקסם עבורכם את הפיצוי המגיע לכם בגין תאונת הדרכים שעברתם.

 

נפגעתם בתאונת דרכים? מעוניינים לקבל את הפיצוי הפקסימאלי המגיע לכם מחברת הביטוח?

פנו אל עו"ד שילאנסקי לקבלת ייעוץ אישי ללא כל מחויבות

השאר את פרטיך כדי לבדוק את המקרה שלך באופן ראשוני
ללא תשלום ותוך שמירה על פרטיותך