נפגע זכאי לפיצויים גם אם הוא אשם בתאונת דרכים

הרבה לא יודעים, אבל אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים שנגרמה באשמתכם, אתם עדיין זכאים לקבלת פיצויי באופן מלא על פי חומרת הפגיעה והנזקים שנגרמו לכם.

לפני כניסתו לתוקף של חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 (להלן: "חוק הפיצויים"), נפגעי תאונות דרכים היו תובעים באמצעות עו"ד תאונות דרכים את הפוגעים בהם, וזאת בהסתמך על עוולת הרשלנות הקבועה בפקודת הנזיקין [נוסח חדש] במסגרתה היה על נפגע תאונת דרכים להוכיח כי הפוגע אשם ואחראי לקרות התאונה, גם אם האשם היה הנפגע בעצמו. אולם, אם הפוגע לא היה נמצא אשם, הרי שהוא היה פטור מלשלם פיצויים לנפגע.

"שיטת האשם" היתה בעייתית מאחר שהיא לא הקנתה תשלום פיצויים לדוגמא לנפגעים בתאונות דרכים שגרמו בעצמם לתאונה או למשל כאשר הם לא הצליחו להוכיח את אשמו של הפוגע.

לאור הבעיות הללו ואחרות, ביום 25.9.1976 חוקק המחוקק את חוק הפיצויים אשר מטרתו היתה לפצות את אלו שנגרמו להם נזקי גוף כתוצאה מאירוע תאונות דרכים, וזאת מבלי שיהיה צורך להוכיח מי היה אשם בתאונה. וזו לשון חוק הפיצויים:
2(א): "המשתמש ברכב מנועי (להלן - הנוהג) חייב לפצות את נפגע על נזק גוף שנגרם לו בתאונת דרכים שבה מעורב הרכב."
2(ג): "האחריות היא מוחלטת ומלאה, ואין נפקא מינה אם היה או לא היה אשם מצד הנוהג ואם היה או לא היה אשם או אשם תורם של אחרים.".

לפיכך, אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים וחברת הביטוח מסרבת לשלם לכם תגמולים מסיבה שאתם אחראים / אשמים בתאונה, חשוב שתפנו לעורך דין תאונות דרכים המתמחה בטיפול בנפגעי תאונות דרכים אשר לו ניסיון במיצוי זכויות מול חברות הביטוח השונות על מנת שתקבלו ייעוץ משפטי, תדעו מהן זכויותיכם וכדי שתקבלו ליווי צמוד עד לקבלת תשלום הפיצויים להם אתם זכאים.

נפגעתם בתאונת דרכים שנגרמה באשמתכם? מעוניינים לדעת האם מגיעים לכם פיצויים?

פנו אל עו"ד שילאנסקי לקבלת ייעוץ אישי ללא כל מחויבות

השאר את פרטיך כדי לבדוק את המקרה שלך באופן ראשוני
ללא תשלום ותוך שמירה על פרטיותך